2013. május 28., kedd

Egyátalán nem zavar a korom. Szombaton, mikor szülinapi bulin voltunk Bálinttal megkérdezték tőlem 'neked hány gyereked van ? ' bár koromat nem kérdezte az illető, de azt is elárulva mondtam ' 5 csemetém van'. Mikor megkérdezte a korukat, válaszom után nem rosszalló inkább tisztelő,elismerő volt a tekintete.
     Igen, ez is egy kis könnyebbség= bátrabban vállal az ember itt (Angliában) gyereket, mint Magyarországon. Ijesztő ami ott folyik, igaz csak így kívülről, mert ott is születnek gyerekek, vállalnak fiatalok 1-2-3 gyereket is, ha nem is a felsőbb rétegben (anyagi szempontból) élnek. A nagy általánosságban, igaz ez csak (?) az én véleményem, ha otthon maradok biztosan bármennyire is szerettem volna  még gyereket, a 3.-nál megálltunk volna. ...de milyen jó hogy itt élünk !!! ...van fiam is!!!


    Soha nem tettem, nem is teszem ezután sem,
mármint ráerőszakolni véleményt-tanácsot másokra.
GYEREK NEVELÉS :  van aki őstehetség ebből a szempontból (szinte már az anyatejjel szívta magába a gyereknevelés fortélyait), van aki szívesen veszi,  van olyan is aki köszöni szépen, de nem kér belőle, de olyan is aki kerek-perec elutasító, minden jó szándék ellenére. Ezért én nem is írok okosságokat- mint : csináld így, vagy úgy, ne használd azt, meg se halld ezt... stb. stb.és társai. Ha valaki kérdez szívesen segítek, de csak azt mondhatom el amit én (is) tapasztaltam, megéltem vagy tanultam. Sajnos, a mai világban az internet sok előnyével, sok problémát is tud okozni. Például: fáj a gyereknek valamilye, -tegyük fel ,itt= az anyuka-, nem biztos benne mi is lehet a gond; ugye a gyerek (még) nem tud beszélni, elmondani itt fáj, ott fáj, hol fáj vagy mi is a baja. Mit tesz szerető anya, netre fel és keres és persze talál is, nem mindig a megfelelő helyen, a megfelelő személyt  találja meg tanács adása céljából, de a találatokból kihámozza ami neki, talán megfelel vagy legjobban ráillik a tünetekre, problémákra, levonja a következtetést és kész a diagnózis. Oké, ez kissé sarkallatos, de hallottam már olyat is, hogy jó tanács ellenére internetes fórumok alapján kereset-talált választ a kérdésére az illető, mondanom sem kell, merőben eltért a valós állapottól. Most mondhatod, igen, majd Zita megmondja az okosságot!-ezzel azt jelezhetnéd Zita az okostojás-mindentudó! --NEEM!!!--Erről szó sincs, de lehet, a koromnál fogva, a gyerekekkel szerzett-tanult tapasztalataim valamennyire és valahol feljogosítanak, de lehet ez egy kicsit erős szó,de kérlek értsd rá ! hogy elmondjam ami tudok, az adott kérdésben-kérdésre válaszoljak. Ezek tanácsok, meg lehet őket hallgatni, azzal hogy elmondom rosszat nem teszek, aki meghallgatja nem árt magának semmit, és még be sem kell tartania. Mindenki szuverén egyén, önálló gondolkodással és eldöntheti mit tesz az információval. Igen, tanulni még fiatalabbtól sem szégyen,  mások hibájából nem tanulni, pedig egyszerűen butaság!
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése